HomeРазвлеченияRelated VideosMore From: truTV

The Carbonaro Effect - Double Vision Revealed

8691 ratings | 1130062 views
Michael poses as an optometrist and convinces a patient that she is seeing double. Subscribe to truTV on YouTube: http://full.sc/1s9KQGe Watch Full Episodes for Free: http://full.sc/11eAcFr Michael Carbonaro is a magician by trade, but a prankster by heart. In THE CARBONARO EFFECT, Michael performs baffling tricks on unsuspecting people in everyday situations, all caught on hidden camera. Everyone is left stunned and delighted, even though they have no idea what just hit them. Like The Carbonaro Effect on Facebook: http://full.sc/1w3w71Z truTV Official Site: http://www.trutv.com/ Like truTV on Facebook: https://www.facebook.com/truTV Follow truTV on Twitter: https://twitter.com/truTV Follow truTV on Tumblr: http://trutv.tumblr.com/ Get the truTV app on Google Play: http://bit.ly/1eYxjPP Get the truTV app on iTunes: http://apple.co/1JiGkjh Way more truTV! Watch clips, sneak peeks and exclusives from original shows like Comedy Knockout, Those Who Can't and more – plus fresh video from hit shows like Impractical Jokers and The Carbonaro Effect. The Carbonaro Effect - Double Vision Revealed
Html code for embedding videos on your blog
Text Comments (647)
butsik finkel (2 days ago)
Hhmmmm Ooookkkkaayyy
Rob D (5 days ago)
I’m pretty sure she talked to me when I called that XXX 1-800 number???
Prabin Puri (6 days ago)
I have a problem that, I see all the things near and far blurred after a continuous writing of about 15 minutes. Specially when I take exam of about 2 hours, I start seeing blurred letters after about 15 minutes. When i come out of exam, I see all the things blurred even hard to recognise friends face. And it takes about 1-2 hours to be normal. What may be the cause and what should I do? Plz help.
RANDOMstuff animation (13 days ago)
Wow Wow
John Santiago (15 days ago)
Her reaction was priceless 😆
jason foard (17 days ago)
The funniest ep I've seen so far!!😂😂😂😂
Candance Hendricks (20 days ago)
I love how she mouths “What is wrong with me” 😂😂😂😂
Matthew Bushnell (21 days ago)
She was great
.22lr (24 days ago)
I liked the part where he said the blue light
BaileyBox55 (29 days ago)
When I Shake My Hand Is It Normal To See Double.
Red (1 month ago)
2:29 while the lady is distracted and the audience behind the screen is distracted he switches the stick behind the wall. 2:35 look at the shadow. The second stick has been there. He had to change angles to see the second stick.
Luke DeLeon (1 month ago)
I felt so bad for her, lmao
Timothy Lei (1 month ago)
I feel like this is fake cause they all have similar reactions or people just are like that when faced with this guys way of talking and explaining
mark s (1 month ago)
I guess that's not Hasan minhaj my bad
mark s (1 month ago)
I'm glad Hassan finally got his own show
dfelixrx7 (1 month ago)
Her bottom teeth
William Henson (1 month ago)
She needs acting lessons.
William Henson (1 month ago)
Russell Arch that's not accurate they could actually be actors. How would I know what if they are acting like normal walking civilians?
Russell Arch (1 month ago)
Just watch people walking down the sidewalk, and tell yourself they're not actors.
William Henson (1 month ago)
Russell Arch Can you link me a course?
Russell Arch (1 month ago)
She's not an actor. You need observation lessons.
Cyanide Suprise (1 month ago)
He HAS to be from the future. *_HAS TO BE_* No way that’s sleight of hand.
Timothy Tay (1 month ago)
She’s not the sharpest pencil in the box huh
Kevin Torres (1 month ago)
3:13
noah clark (1 month ago)
o My gOoDnEss
Sagie Reder (1 month ago)
It's medical fraud
jonasvm88 (1 month ago)
3:00 oh my gaaaaawsh
Cxeri93 (1 month ago)
the ties gave it away, they were rotated differently and different heights.
iAgentLu (1 month ago)
monkey
Code Zero Gaming Fan (1 month ago)
Staged
Code Zero Gaming Fan (1 month ago)
I mean it might be an actor
Russell Arch (1 month ago)
Is a surprise birthday party "staged"? Does the person have any idea about it before they walk in the door? The same thing is going on here. This woman has no idea she's on camera until Michael reveals to her.
Jafo (1 month ago)
Lol, she was great.
BRAZX (1 month ago)
nope lol i dont like it that lady was trippin balls her mind exploded lool
Butthole FArt face (1 month ago)
She wasn’t paying attention she just kept saying mhm
SightSeer (1 month ago)
I just discovered these videos and have been watching a lot of them, but this had me almost weeping w laughter when he turned around and everything was doubled.
Jonah Bradford (1 month ago)
Wait,is that pewdiepie in that picture the the right of the girl on the edge of the table? xD
LilypadSpring (1 month ago)
I thought the title read “The Carbonara Effect”
DaCookieGamer lol (1 month ago)
I have double vision. it goes horizontal. mostly for small objects. big objects are very hard for me to see double.
shhh nubss (2 months ago)
Ohhhmyyyghossssss
Porkka 98 (2 months ago)
I laughed so hard at 3:52
Aaron Walderslade (2 months ago)
So funny, how do you keep a straight face when you turn around with those glasses on? That must have taken the most practise of all!!
IwantAgoodCleanFight (2 months ago)
My bollocks are really sweaty today.
AlAn.M (2 months ago)
fake
DivXMaN (2 months ago)
He reminds me of Ryan Reynolds for some reason
Tiya Rao (2 months ago)
Why are you so damn hot doctor. I have recently diagnosed with Astigmatism. I need and appointment rt
miles LeDonne (2 months ago)
Mhm okay mhm okay mhm okay
Cody Bright (2 months ago)
What a wee shame hahahaha she was that freaked out she wasn't even listening to him properly.
LineoLemon (2 months ago)
damn i would be so creeped out :D
Oscar Cabral (2 months ago)
I lost it when he had two pairs of glasses on
I'd smack an optician if they play this on me
Jay C (2 months ago)
This was amazing haha
ImaginaryHuman072889 (2 months ago)
TWO TIES LOLOL
Mohamad Shakur (3 months ago)
i feel so bad for that sista
Lost Gems (3 months ago)
im binging this so hard
ShotByKai. (3 months ago)
3:57 WILL YOU JUST R E L A X
aneyesky (3 months ago)
Poor dear, Michael , you’re hilarious
Kody Kessler (3 months ago)
Can someone tell me which video or episode includes the clip where his finger never stops bleeding, it was really funny and I want to watch it but can't find it anywhere :o
Roasteeht (3 months ago)
He takes the glasses off like he's taking an entire disguise off, lol.
David L Rattigan (3 months ago)
Fact of the Day: Handsome model at 0:11 is Carbonaro's husband, Peter Stickles. You're welcome.
Amanda Macon (3 months ago)
That's holarious
Alex Demirtzoglou (3 months ago)
Nothing gets revealed.
no u (3 months ago)
"Mhm" "Okay"
Jack Mehan (3 months ago)
Anyone else notice that he fools an inordinate number of black people and women. And when he gets a black woman he hits the jackpot. Just sayin
Version (3 months ago)
What happened at 0:32?? The audio cuts when the screen is off of both of them
juice dust (3 months ago)
idk man pretending to be a doctor seems kinda iffy. one prank too many, dude
simon august (3 months ago)
juice dust how
Cue (3 months ago)
It’s called the carbonaro effect😂😂
89jesusisking (3 months ago)
She was too adorable lol!
Need Break (3 months ago)
Definitely fake.
Russell Arch (1 month ago)
Okay... well, as someone who's produced The Carbonaro Effect since the pilot (and other hidden-camera for a decade before that) I can tell you that I've never had anyone "fake" a reaction to anything. These are 100% real people who are really reacting to Michael's magic.
Need Break (1 month ago)
no I mean fake also includes the people in the video.
Russell Arch (1 month ago)
Sorry to break it to you that magic is... well, magic.
AJ Hollins (3 months ago)
😭😭😭😭
Luis R. (3 months ago)
‘I can’t believe this is happening ‘ 😂🤣 This was too good!
Agri- Engineer (3 months ago)
I wonder how they get those clear videos if it is just a spy... I just wanna assume that this video is used with Red videocamera and that these people are actors and this carbonaro effect was meant for the online viewers.
Russell Arch (1 month ago)
Our pan/tilt/zoom cameras are operated behind one-way glass. You can see one of these panes of glass at 0:16 on the left side of the screen... and can actually see the other piece of glass in the reflection.
Alkis K (3 months ago)
Dude, i demand you make a spaghetti carbonara magic trick
BrianLiu003 (4 months ago)
Just to be sure but he isnt dead pool right?
Eric G (4 months ago)
3:08, so bad if you're dirty minded. lmao
Phatzoot (4 months ago)
Haha what a cool lady
DannyZ 12 (4 months ago)
I have never seen anyone agree so hard.
Brady Sanchez (4 months ago)
I have double vision both up close and far away. I instinctively focus on whatever is hands on in front of me and it'll take the double vision away but all object around me will still appear double visioned. If I focus on objects in the background instead of an object in front of me, for example the phone im on right now, it'll make the phone appear to he double visioned. So I cant focus on all things unless they're in the same depth of field. Even with glasses I have to deal with this. Im very near sighted to the point where it's illegal for me to drive without prescription lenses or glasses. With double vision it's not that one object (the same object) appears blurrier than the main object, it's just see threwable. It's complicated but it's very trippy. Idk if there's anything wrong with my vision or if there's anyone out there with the same vision as me but no one believes me when I tell them about my double vision, they think I'm crazzzyyy.
Brady Sanchez (4 months ago)
And with my double vision, the duplicated object I'm looking at will derive to the right of the normal object im looking at. Never goes up, down, nor left. Always to the right. No matter the face of gravity.
Danny F. S. (4 months ago)
Okay I don't understand... How does he make 1 pair of glasses into 2 (And ties, and boards) when she is directly looking at him the whole time. We get to see the footage cut right after he is already doubled, but she is looking at him the whole time. We don't get to look at him the whole time... It's fake af :v Or can someone explain to me what's going on if she is not an actress? lol
Russell Arch (1 month ago)
First off, this is a hidden-camera show that uses magic to get reactions from people. We show their face throughout the trick because of this. Second, you don't see two ties on the cut. Michael walks away from the woman (and camera) and then turns to reveal two ties and two glasses. This is exactly how it happened in front of the woman..
Gbriel Bárnadà (4 months ago)
Why black people are always way easier to fool
Chris (4 months ago)
She probably reads recipes and screen shots them but never cooks them
mahchymk93 (4 months ago)
AHH MY GAAASH
S M (4 months ago)
The double of everything gets me everytime.
Mohamad Nahas (4 months ago)
Anyone else notice that the camera work is mostly handheld?
Toyo TigerWEST (4 months ago)
The blue light lol
israel galeas (4 months ago)
Be my substitute teacher, please.
Vintage (4 months ago)
How he did it: There are 2 options inside his jacket and quick switch or there is 2 on that wall hook and you just place it over the other
Shiraz Ahmad (4 months ago)
Ties were side by side Belts were on top of the other Ha ha ha, what type of blur was that?
Kai Alfano (4 months ago)
She is so damn s stupid lol
SparklingSapphire (4 months ago)
I just burst out laughing when they showed him with two sets of things. :'D
Theo Pana (4 months ago)
This guy would make an excellent scammer
franklin nadar (4 months ago)
Omg lol one of the funniest pranks I've seen in a while!
D. Rüesch (4 months ago)
His reveal is always done so poorly
m e (5 months ago)
lol i've never heard about this channel so this was my first vid when i saw wat happened i turned the blue light filter on 😂😂😂 before i know that it's a prank
1077mikev (5 months ago)
2:39 so smooth lmao. This is my favorite skit
gowdaflow (5 months ago)
“You never had that much put in in one bang” 😂
chelsi irvine (5 months ago)
How does he do it omg
Alex H (5 months ago)
This looks fake
Chopperdragon39 (5 months ago)
is this fake
Eduardo Navarro (5 months ago)
Black people always have the best reactions lol I like when she's like "Are you Serious?"
ejano Crowsnatcher (5 months ago)
Im glad I realised it was a prank halfway through, round about where his glasses were the blurry ones aha. I thought they were just simulating what she was seeing or something
METHOD ONE (5 months ago)
How can these people not see the cameras? These cameras have the ability to zoom in and out and are clearly mounted on some kind of apparatus to keep them steady, definitely not handheld. The one looking at her face must be obvious!?!?
Anthony Delmedico (5 months ago)
double vision is nothing like this at all  I have double vision, the color is still full, not faded at all. theres just 2 of everything thats all
Marcus Smith (5 months ago)
This is the best one I watched so far
Noor Baidhani (5 months ago)
I have double vision but it only happens when I'm not focusing on anything. The thing I'm looking at just duplicates
gingaleanda (5 months ago)
This is great, I love her reaction

Would you like to comment?

Join YouTube for a free account, or sign in if you are already a member.